Vandaag kreeg ik een e-mail van een potentiele klant van Het Tuinhuis. Ik deed wat ik altijd doe namelijk antwoord geven op de vragen die er waren. Toen ik de e-mail wilde versturen ontstond er een probleem. De beoogde ontvanger van mijn e-mail heeft namelijk een adres bij live.nl en live.nl wil geen e-mail hebben van de mailserver van @home.
Dat ontdekte ik dus vandaag want de mail werd keurig geretourneerd voorzien van de mededeling dat de server die ik gebruik om mail te versturen (mail.home.nl) veelvuldig gebruikt wordt door spammers en daarom geblokkeerd is. Nouja, dan stuur ik de mail eerst naar mijn eigen hotmailadres en dan verstuur ik hem vervolgens via hotmail naar de ontvanger., dacht ik. Fout dus. Ook van mijn eigen hotmailadres dezelfde mededeling. Niet mailen naar een hotmailadres dus. Gezien het nieuwe beleid van @Home om de abonnementskosten vooraf af te rekenen vind ik dit een zeer kwalijke zaak en ben dus ook niet meer zo tevreden over @Home. Gelukkig heb ik de beschikking over de mailserver van interplus.nl die niet geblacklist is dus de mail is uiteindelijk wel aangekomen.
Ik zit er sterk aan te denken om de adressen die ik bij @Home heb maar helemaal niet meer te gebruiken.
3 reacties
Dat had ik vandaag dus ook! Erg irritant.
Maar daar stond dus bij: Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address.
Dus ligt het wel aan ‘Ziggo’?
Jazeker; ga maar eens zoeken welk ip adress precies gebanned is, dat is namelijk het ip adress van de mailserver van Ziggo.
Heb je je RSS feed gezien ? linkerkolom helemaal onderaan.
Hé cewl…
Ik moet maar ‘es ff weer updaten 😉